Tudd meg miben más, mire jó és hogyan kell elkészíteni a főzőbanánt

Hazánkban egyre népszerűbb a gyümölcs banán mellett, a zöldségként használt főzőbanán is.

A főzőbanán, vagy zöldbanán (angolul plantain) egy Dél-Kelet Ázsiából származó banánfajta. Színe zöld, mérete nagyobb a sokunk által ismert banánéhoz képest. A trópusokon alapélelmiszernek számít, úgy használják, mint mi a krumplit. Remek szénhidrát forrás, speciális diétákba (pl.: autoimmun protokoll…) is beilleszthető.

Sokkal több keményítőt tartalmaz, kevésbé édes, ezért nyersen nem igazán ehető. Magas a B- és C-vitamin tartalma, sok benne a kálium és a pektin. Főzve, sütve, grillezve is elkészíthetjük, kalóriaértéke nagyjából akkora, mint a rizsnek. Úgy kell meghámozni mint a krumplit, ha érettebb akkor pedig le tudjuk húzni a héját. Amikor nagyon zöld, inkább főzni érdemes, az érettebb, sárgábbakat pedig olajban kisütni.

Webshopunkban megtalálod ezt a különleges finomságot. Egy banán nagyjából 300 gramm. Akár 1 darabot is rendelhetsz, hogy kipróbáld, de nagyobb mennyiséget is tudunk szállítani otthonodba.

A legegyszerűbb recept:

Főzőbanán chips

Hozzávalók:

  • 1 db zöld főzőbanán
  • kókuszolaj a sütéshez
  • só, bors

Elkészítés:

  1. Hámozd meg a banánt, és vágd karikákra.
  2. Forrósíts olajat egy serpenyőben vagy más edényben, és tedd bele a banánszeleteket. Egyszerre csak keveset süss, kis lángon.
  3. Ha arany barnára sültek, szedd ki és fűszerezd meg őket.

 

Vélemény, hozzászólás?